Interviu cu domnul Dragos Comaniciu, Director Dezvoltare Delaco Distribution
Delaco Distribution este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata branzeturilor din Romania. In cei 21 de ani de existenta, compania a trecut prin diferite stadii de dezvoltare, ajungand de la 3 angajati entuziasti in 1996 la 460 de Fani Branza la fel de entuziasti si energici. Pe langa portofoliul complex de branzeturi marca Delaco, compania distribuie in exclusivitate o serie de marci de renume pe piata internationala precum: Lurpak, Zott, Joya, Bergader, etc.
Pentru a-si imbunatati vizibilitatea, trasabilitatea si activitatile din depozit, Delaco a considerat ca este esential sa investeasca in achizitionarea unei solutii software care sa raspunda nevoilor actuale ale companiei. In acest sens, a ales sa implementeze solutia WMS de la Senior Software. Despre ce beneficii a adus sistemul in cadrul Delaco si ce rol va avea aplicatia in planurile de viitor ale companiei, ne vorbeste Dragos Comaniciu, Director Dezvoltare in cadrul Delaco Distribution.
“Pastrarea vitezei si a celorlalte caracteristici constante, indiferent de volumul de marfa procesat, este extrem de importanta”
1. Care au fost motivele pentru care ati ales solutia WMS de la Senior Software?
D. Comaniciu: In urma cu 10 ani am implementat un sistem WMS german, solutie care s-a dezvoltat pana intr-un anumit punct, dupa care am considerat ca nu ne mai satisface nevoile de business. De aceea, anul trecut am inceput sa cautam o alta solutie.
Ne-am dorit un sistem de sine statator dezvoltat pe o platforma solida care sa presupuna doar ajustari minore pe care le-ar putea opera orice programator. Un alt criteriu de care am tinut cont a fost numarul de implementari la nivel national si european. Astfel, am ales solutia WMS de la Senior Software, dezvoltata pe platforma Mantis, dupa ce am vazut la alti clienti care il utilizau deja ce capabilitati are, incepand de la viteza de procesare si pana la asigurarea trasabilitatii.
2. Care este cel mai mare avantaj al solutiei WMS?
D. Comaniciu: Cel mai mare avantaj il reprezinta stabilitatea sistemului si, implicit, stabilitatea pe care ne-o ofera in depozit. In modul nostru de lucru, comenzile intrate pana la ora 17.00 sunt livrate a doua zi peste tot in tara, drept pentru care avem un volum foarte mare de marfa de pregatit in cateva ore.
Acestea fiind spuse, pastrarea vitezei si a celorlalte caracteristici constante, indiferent de volumul de marfa procesat, este extrem de importanta.
“Am observat o crestere a vitezei de prelucrare si transmitere a datelor si o reducere a erorilor”
3. Ce beneficii v-a adus solutia pentru managementul depozitelor?
D. Comaniciu: Sistemul ne-a ajutat sa avem o acuratete mult mai mare a informatiei in ceea ce priveste trasabilitatea. Totodata, am observat o crestere a vitezei de prelucrare si transmitere a datelor si o reducere a erorilor.
Vizibilitatea asupra operatiunilor din depozit a fost, de asemenea, imbunatatita. Sunt multe operatiuni pe care le faceam inainte in depozit, dar nu erau acoperite de vechea aplicatie, din punct de vedere al vizibilitatii. Si ma refer aici la paleti blocati pentru etichetare, deblocare dupa etichetare, la alocarea unor task-uri in functie de metoda FEFO. Acum avem posibilitatea de a face alocari de stoc dupa mai multe criterii si putem include mai multe informatii pe etichetele de livrare.
Mai mult, am optimizat depozitul pe categorii de produse, reorganizand layout-ul zonei de comisionare in functie de rulajul produselor si de categoria lor ca importanta in vanzare.
4. In privinta utilizarii spatiului din depozit, ce schimbari ati observat?
D. Comaniciu: In ce priveste utilizarea spatiului am transformat un nivel de etaj care reprezenta buffer pentru parter in spatiu suplimentar de depozitare. Prin cresterea volumelor pe parter, adica nu un palet, ci doi sau trei paleti dintr-un singur articol, am optimizat partea de reaprovizionare, eliminand practic stocarea de rezerva si bufferul de la etajul unu. In acest fel, etajul eliberat a devenit spatiu in plus de depozitare.
In plus, sistemul WMS este in asa fel configurat incat, in cazul extinderii spatiilor de depozitare, in momentul in care vom instala rafturi noi aplicatia poate sa le integreze imediat.
“Un sistem pentru managementul depozitului este esential pentru companiile din industria noastra”
5. Ce modificari ati observat in productivitatea angajatilor?
D. Comaniciu: Modulele de raportare si informatiile furnizate de actualul sistem WMS ne ofera posibilitatea sa masuram productivitatea fiecarui angajat. In vechiul sistem aveam o singura unitate de masura: cea de a pregati comenzile pana la o anumita ora stabilita, fara a sti cati oameni participau si cum participau. Acum avem o imagine foarte clara: stim cat a prelucrat fiecare angajat, cate linii de comanda au fost realizate, ce volume in kilograme au fost procesate.
6. Cat de importanta vi se pare o solutie WMS pentru companiile din industria distributiei de produse lactate?
D. Comaniciu: Un sistem pentru managementul depozitului este esential pentru companiile din industria noastra. Nu vad cum ai putea sa administrezi un depozit de dimensiuni mari, cu un rulaj zilnic de peste 120 de tone, in care trebuie sa tii cont de termene de valabilitate, de loturi si de conditii de temperatura la receptie si la livrare, fara un WMS.