Fie ca sunt tabele complicate in Excel sau borderouri interminabile, bugetele cuprind o cantitate mare de informatii si sunt realizate de oameni care au in general un program foarte incarcat, cu stiluri de lucru complet diferite. De aceea, procesul de planificare a bugetelor este de multe ori anevoios si mare consumator de timp. |
Top 5 cele mai intalnite probleme in planificarea bugetelor
Stabilirea bugetului pentru anul urmator este una dintre cele mai provocatoare sarcini pentru Directorii Financiari, mai ales in contextul economic actual.
In continuare, iti prezentam top 5 cele mai des intalnite probleme ce apar in planificarea bugetelor:
Cati manageri, atatea moduri de lucru
Fiecare dintre noi are un stil de lucru logic si cu care se simte confortabil. Dar sistemul nostru personal poate parea haotic pentru cei alaturi de care muncim in fiecare zi.
Comunicam impreuna, ne intelegem separat
Comunicarea este un factor esential in planificarea bugetelor. Lipsa unui sistem integrat de management al bugetelor poate duce la aparitia unor disensiuni in echipa.
Bugete neintegrate, obiective neasumate
Daca seful unui departament isi planifica extinderea cu 10 oameni a echipei, iar cheltuielile necesare nu sunt incluse in versiunea de buget pe care a trimis-o, aceasta situatie nu se va reflecta nici in bugetul general consolidat.
Prea multe fisiere, prea putina vizibilitate
Una dintre principalele responsabilitati ale unui Director Financiar este realizarea bugetului general consolidat si prezentarea acestuia impreuna cu un set de concluzii conducerii companiei si celorlalte parti interesate precum actionarii si investitorii.
Timp insuficient sau proces ineficient?
Imbunatatirea modului de planificare a bugetului este un lucru esential pentru orice companie, iar un pas important in acest sens este identificarea cauzelor problemelor si rezolvarea lor.