3 pasi esentiali pentru a asigura trasabilitatea in Industria Alimentara
Companiile din industria alimentara au fost dintotdeauna puse sub presiunea reglementarilor stricte din domeniu si a cerintelor in continua evolutie ale clientilor. Ultimii ani au venit insa cu noi contexte dificile, precum crizele din sanatate, costurile crescute la utilitati si materii prime si toate schimbarile generate de acestea.
In aceste conditii, mentinerea unor preturi competitive a devenit o adevarata provocare. La aceasta se adauga si complexitatea specifica a lantului logistic, legata de stocarea si transportul in conditii stricte a produselor perisabile sau oferirea de informatii complete cu privire la provenienta si ingrediente – cunoscuta si sub numele de trasabilitate.
Pentru orice companie retragerea de pe piata a unui produs a carui calitate este neconforma reprezinta cel mai negru scenariu. Pe langa costurile uriase pe care le presupune, scoaterea de pe piata a unui produs poate determina si afectarea imaginii companiei in fata clientilor. De aceea, trasabilitatea in industria alimentara este extrem de importanta pentru ca ii ofera companiei vizibilitate asupra traseului parcurs de produs pana la client si posibilitatea de a identifica in timp util orice neregula aparuta.
Solutia pentru asigurarea trasabilitatii este digitalizarea afacerii, respectiv trecerea de la procesele manuale, greoaie si dificil de urmarit, la cele automatizate, care asigura disponibilitatea datelor in orice moment si imbunatatesc comunicarea atat la nivelul companiei, dar si cu partenerii din lantul logistic.
In cele ce urmeaza va vom prezenta 3 pasi esentiali pentru asigurarea trasabilitatii si digitalizarea proceselor in companiile din Industria Alimentara:
Alegerea unui sistem ERP performant
Primul pas in asigurarea trasabilitatii este trecerea de la metodele manuale de gestionare a datelor, la cele automatizate, prin alegerea unui sistem ERP potrivit pentru industria din care faci parte.
Cateva dintre avantajele unui ERP pentru trasabilitate sunt:
Automatizeaza operatiunile de manipulare a marfurilor prin integrarea ERP cu un WMS
Odata automatizata zona operationala, este important sa ai in vedere si digitalizarea activitatilor desfasurate in depozit / depozite. Sistemul ERP se poate integra cu un soft de management al depozitului, cunoscut si sub denumirea de WMS, care iti poate oferi avantaje precum:
Afla mai multe despre suita completa de sisteme de management al afacerii de la Senior Software
Colaboreaza cu partenerii din lantul logistic
Odata ce te-ai asigurat ca informatiile circula optim in cadrul companiei tale si ca ai vizibilitate si control asupra acestora, este important si modul in care comunici cu alti parteneri din lantul logistic. Avand un ecosistem de solutii software performante, care comunica intre ele si ofera informatii actualizate in timp real, iti va fi usor sa te integrezi cu sistemele software ale partenerilor, fie ca vorbim de furnizorii de materii prime, de marketplace-uri sau de reselleri, IKA etc.
Cateva dintre informatiile pe care le poti transmite / primi cu usurinta catre / de la acestia sunt:
Citeste si: