ERP vs CRM. Diferente si asemanari dintre un sistem software ERP si o solutie de tip CRM

Sistemele software de tip ERP (Enterprise Resource Planning) si respectiv CRM (Customer Relationship Management) sunt softuri similare, insa rolurile acestora difera semnificativ. Solutiile ERP CRM faciliteaza distributia informatiilor intre angajatii unei companii si pun la dispozitia managerilor rapoarte detaliate privind performantele inregistrate. In plus, atat CRM software, cat si sistemul ERP contribuie la realizarea obiectivului de a spori profitabilitatea companiei, asigurand totodata cresterea vanzarilor si diminuarea costurilor.

Software ERP vs sistem CRM

Inainte de a analiza in detaliu diferentele si asemanarile dintre un soft CRM si un sistem ERP, este important sa explicam ce inseamna ERP si ce inseamna CRM, modul in care functioneaza sistemele si care sunt beneficiile pe care le aduc aceste solutii in cadrul unei organizatii.

Software ERP vs sistem CRM

Ce inseamna CRM (Customer Relationship Management)?

CRM este un sistem software specializat in gestionarea tuturor relatiilor si interactiunilor cu clientii, si se ocupa atat de managementul activitatilor externe, cat si de cel al activitatilor interne. Mai mult, CRM este o aplicatie utilizata pentru a organiza, automatiza si sincroniza diferite operatiuni ale departamentelor de vanzari, marketing, relatii cu clientii, service si nu numai.

Customer Relationship Management (CRM) reprezinta o abordare strategica a managementului relatiilor cu clientii, avand ca scop principal dezvoltarea si mentinerea unor relatii de lunga durata si rentabile cu clientii unei companii, prin gestionarea eficienta a informatiilor despre acestia. In acest mod, organizatiile pot creste vanzarile, desfasura campanii de promovare mai bine targetate si, in cele din urma, pot spori eficienta afacerii.

Cum functioneaza o solutie CRM?

Un sistem CRM cumuleaza, analizeaza si stocheaza toate informatiile despre clienti si prospecti, creand o baza de date detaliata si completa despre acestia. Fie ca datele sunt colectate automat sau introduse manual, companiile le pot oferi angajatilor o perspectiva completa asupra interactiunilor cu clientii, optimizand astfel activitatea de business si crescand profitabilitatea.

O aplicatie CRM permite colectarea datelor despre clienti, cum ar fi informatiile demografice, preferintele de cumparare, tiparele de comportament, datele de contact si istoricul de achizitii. De asemenea, sunt pastrate note detaliate despre interactiunile cu acestia, oferind o imagine completa si actualizata a fiecarui client in parte.

Beneficiile unui soft CRM pentru managementul relatiilor cu clientii

Un sistem CRM ajuta organizatiile sa obtina o gama larga de beneficii. Iata care sunt principalele beneficii ale unui soft CRM:

Control mai mare asupra echipelor de vanzari si a rezultatelor obtinute

Noi oportunitati de business, relatii imbunatatite cu clientii si fidelizarea acestora

Performanta crescuta prin ajustarea si optimizarea strategiilor de marketing

O comunicare mai buna intre angajatii companiei

Acces rapid si usor la informatiile de interes

Acuratete crescuta in procesul de facturare

Eficientizarea tuturor deciziilor de business

erp crm beneficii sisteme software

Ce inseamna ERP (Enterprise Resource Planning)?

ERP este un sistem software destinat gestionarii integrate a proceselor si operatiunilor din diferite zone de business, cum ar fi achizitiile, vanzarile, contabilitatea, productia, relatiile cu clientii, managementul proiectelor si alte activitati. Pe scurt, un program ERP permite gestionarea tuturor resurselor companei pentru operarea eficienta a afacerii.

Un sistem Enterprise Resource Planning este instrumentul care centralizeaza toate informatiile intr-o platforma unica si integrata, facilitand automatizarea, monitorizarea si controlul tuturor activitatilor desfasurate intr-o companie. In plus, o aplicatie software ERP poate fi extinsa si in domenii precum administrarea stocurilor si comenzilor, managementul lantului de aprovizionare si gestionarea datelor despre furnizorii de servicii.

Implementarea unei solutii ERP e posibila in orice organizatie si poate fi adaptata dupa diferite tipuri de activitati: distributie, productie, servicii, retail sau e-commerce.

Cum functioneaza un sistem ERP?

O aplicatie ERP vizeaza optimizarea proceselor si activitatilor de afaceri prin automatizarea unei game variate de operatiuni si stabilirea de conexiuni intre baza de date si utilizatori. Acest aspect se petrece prin planificarea optima a resurselor, conectarea proceselor multiple din cadrul organizatiilor si fluidizarea fluxului de date, oferind angajatilor acces usor la orice informatie de interes.

Datele, ce sunt unitatea de masura principala a unui ERP software, sunt colectate intr-o baza comuna care serveste drept depozit central pentru stocarea si organizarea tuturor informatiilor. Aceste date sunt distribuite la o scara larga, stabilind astfel conexiuni stranse intre utilizatori, departamente si alte programe software utlizate de catre companie. Sistemul ERP culege date fie prin introducerea directa a acestora de catre operatori, prin import din alte baze de date sau sisteme sau prin transfer folosind tehnologia EDI.

Beneficiile unui software ERP pentru managementul resurselor

Un sistem ERP aduce companiilor multiple beneficii, facandu-l indispensabil pentru organizatiile ce urmaresc sa-si gestioneze cu succes resursele de business. Iata care sunt principalele beneficii ale unui soft ERP:

Automatizarea sarcinilor manuale repetitive si reducerea erorilor umane

Eficientizarea proceselor din intreaga companie

Pastrarea unei evidente clare si actualizate asupra stocurilor, produselor, preturilor etc.

Acces rapid la o baza de date bine pusa la punct si la diverse rapoarte intuitive

Reducerea timpului de raspuns in activitatile desfasurate pe teren, cu aplicatia mobila ERP

Imbunatatirea deciziilor de business si asigurarea unui control crescut asupra intregii afaceri

Sisteme software potrivite pentru orice tip de afacere

Solutii ERP CRM – Diferente

Principala diferenta intre CRM si ERP consta in faptul ca un soft CRM vizeaza datele despre clienti folosite de departamentele de vanzari si de servicii cu clientii, pe cand un ERP este cu mult mai complex si permite gestiunea informatiilor financiare si operationale la nivelul intregii companii.

Cu alte cuvinte, o solutie de tip CRM urmareste in general cresterea vanzarilor si majorarea profitului, acesta centralizand datele din zonele de vanzari, marketing, servicii clienti si managementul contactelor. In schimb, un sistem ERP are in vedere planificarea si gestionarea eficienta a resurselor, avand ca obiectiv reducerea cheltuielilor si oferirea unui control sporit asupra costurilor si proceselor de afaceri.

Aplicatiile ERP sunt deseori denumite sisteme de back-office, iar cele CRM sunt cunoscute ca solutii de front-office. Un alt aspect important este faptul ca unele sisteme ERP pot include si o componenta de CRM, pe cand sistemele CRM nu pot include componente de ERP.

O solutie CRM urmareste in permanenta sa eficientizeze profitabilitatea prin cresterea vanzarilor, in timp ce o aplicatie ERP are scopul de a planifica si gestiona cat mai eficient resursele, pentru a obtine control total asupra costurilor si proceselor de business. Sistemele informatice ERP sunt utilizate in principal de departamentele de resurse umane, financiar-contabilitate, productie, management comenzi si livrari.

Asemanarile dintre sistemele CRM ERP

Desi au scopuri si functionalitati diferite, sistemele software CRM si ERP prezinta o serie de asemanari importante. In primul rand, ambele sisteme sunt concepute pentru a imbunatati eficienta si productivitatea in cadrul companiilor. O alta asemanare esentiala este ca acestea sunt aplicatii de business care stocheaza si analizeaza informatii intr-o baza de date relationala, care permit companiilor sa isi optimizeze procesele si sa imbunatateasca performantele generale.

De asemenea, atat CRM, cat si ERP ofera solutii personalizabile si scalabile, astfel incat organizatiile pot adapta aceste sisteme pentru a raspunde nevoilor specifice ale afacerii lor. Programele CRM si ERP pot fi implementate atat on premises, cat si in cloud (Software as a Service – SaaS).

Diferente si asemanari sistem ERP CRM

ERP vs CRM? Cum alegi solutia software potrivita pentru afacerea ta?

Aplicatie ERP sau CRM software

Alegerea intre un sistem ERP si un CRM software depinde de nevoile specifice ale unei afaceri. Ambele solutii ofera beneficii semnificative, dar se concentreaza pe aspecte diferite ale operatiunilor unei companii. Un sistem CRM este o prima alegere pentru companiile cu echipe de vanzari care doresc sa isi concentreze atentia pe gestionarea activitatilor legate de clienti, dar si pe optimizarea proceselor de vanzari, marketing si suport.

In schimb, sistemele ERP, avand o gama mult mai extinsa de functionalitati, sunt folosite in companiile care urmaresc o gestionare eficienta a tuturor proceselor dintr-un business, precum aprovizionarea, productia, distributia, gestiunea stocurilor, contabilitatea si altele.

Soft ERP cu o componenta de CRM inclusa

Fie ca sunt intreprinderi mici, mijlocii sau mari, majoritatea businessurilor in crestere, vor ajunge la un moment dat sa aiba nevoie atat de o solutie ERP, cat si de un software CRM sau de o platforma care sa integreze functionalitati din ambele sisteme. Un ERP modern care include si o componenta de CRM, le permite companiilor sa acopere si necesitatile din zona de marketing si vanzari, eliminand astfel dificultatile legate de integrare sau implementarea a doua solutii.

Datorita conectarii dintre solutiile CRM si ERP, organizatiile au posibilitatea de a-si optimiza procesele operationale, gestionand eficient activitatile tuturor departamentelor intr-un singur sistem CRM & ERP software.

Exemple de sisteme software ERP cu functionalitati de CRM

Sistemele SeniorERP si SeniorXRP de la Senior Software dispun de functionalitati CRM integrate, care sunt accesibile atat din web, cat si de pe aplicatia mobila. Informatiile colectate si introduse in platforma CRM pot fi accesate cu usurinta in timp real, direct de pe teren, iar echipa de vanzari are la dispozitie toate resursele necesare pentru a obtine o trecere rapida de la potentiali clienti la contracte incheiate.

Mai mult, utilizatorii beneficiaza de instrumente performante pentru marketing si vanzari, putand sa-si eficientizeze procesul de vanzare si de gestionare a relatiilor cu clientii.

Integrata perfect in cadrul sistemului software ERP, componenta CRM prin functionalitatile acesteia iti aduce beneficii precum: costuri reduse, fluxuri de lucru interconectate, posibilitati extinse de customizare, performanta si productivitate crescuta etc.

Exemple de sisteme software ERP din Romania cu functionalitati de CRM
close-link
close-link
close-link
close-link