- Ce inseamna SFA?
- Ce este SFA?
- Ce activitati acopera un SFA?
- Cum functioneaza o aplicatie SFA pentru automatizarea fortei de vanzari?
- Cui se adreseaza un software SFA?
- Vanzarea tranzactionala vs. Vanzarea consultativa
- Diferenta dintre sistem SFA si sistem CRM
- Care sunt modulele unei aplicatii SFA software?
- Care sunt beneficiile pe care le ofera SFA?
- SeniorSFA – solutie pentru automatizarea fortelor de vanzari
Ce inseamna SFA - Sales Force Automation?
Cum te ajuta un software SFA pentru automatizarea fortei de vanzari?
Ce inseamna SFA?
SFA software ce inseamna
SFA – Sales Force Automation este un sistem software pentru vanzari si distributie si vizeaza gestionarea si optimizarea activitatilor desfasurate de o companie prin agenti de vanzari. Sistemul automatizeaza activitatile de Presales, Van Sales, Merchandising si Marketing realizate de angajatii companiei. Astfel, un SFA software are rolul de a optimiza toate operatiunile, din etapa de pregatire a vizitei la punctul de vanzare pana in etapa de analiza, contribuind la cresterea eficientei si a productivitatii angajatilor din teren.
Sales Force Automation – acronim SFA
SFA este un acronim pentru termenul englezesc “Sales Force Automation”, care, tradus in limba romana, inseamna automatizarea fortei de vanzari.
Ce este SFA?
Definitie Sales Automation
SFA este o aplicatie software, “altfel cunoscuta ca soft pentru agenti de vanzari”, care optimizeaza activitatile si procesele ce tin de vanzarea prin agentii de teren realizata de catre o companie. Prin intermediul acestui sistem, organizatiile pot gestiona si monitoriza multiplele aspecte ale procesului de vanzare, sistemul acoperind inclusiv planificarea vizitelor la clienti, urmarirea interactiunilor cu clientii si administrarea contactelor si a istoricului de achizitii. Totodata, companiile au posibilitatea de a accesa rapid informatiile necesare in procesul de vanzare, de a genera rapoarte si analize si de a automatiza activitatile repetitive referitoare la vanzari, cum ar fi facturarea, emiterea avizelor de expeditie, a incasarilor si nu numai.
SFA mobile
Altfel spus, un sistem SFA le ofera departamentelor de vanzari mobilitate si eficacitate in scopul accelerarii si optimizarii proceselor de vanzare. Printr-o planificare centralizata a activitatilor, acces direct din teren la datele clientilor, stocuri si tranzactii, echipele de vanzari devin mai productive, reusind astfel sa preia mai multe comenzi pe zi, sa ofere in timp real informatii corecte si de interes pentru clienti si sa promoveze mai bine produsele companiei.
Asadar, scopul principal al unui sistem SFA este de a creste operativitatea, productivitatea si satisfactia clientilor, prin reducerea sarcinilor manuale si repetitive si prin furnizarea de informatii utile si actualizate in timp real.
Ce activitati acopera un sistem SFA?
Un sistem SFA (Sales Force Automation) acopera o gama larga de activitati din zona de vanzari si distributie, ajutand la optimizarea actiunilor desfasurate de agentii de teren ai unei organizatii.
Principalele activitati realizate cu un SFA software:
Cum functioneaza o aplicatie SFA pentru automatizarea fortei de vanzari?
Prin intermediul unui sistem SFA, agentii de vanzari pot gestiona mai usor datele clientilor, pot avea acces la stocuri, inregistra comenzi, incasari etc. De regula, un soft de automatizare a fortei de vanzari are doua componente perfect integrate:
1. Aplicatia mobila, care functioneaza pe tablete sau smartphone-uri si este utilizata de catre reprezentantii de vanzari de pe teren ce interactioneaza direct cu clientii. Cu ajutorul aplicatiei mobile SFA, agentii de vanzari gestioneaza datele de contact ale clientilor, vizualizeaza stocurile produselor si caracteristicile acestora, preiau comenzile de vanzare, inregistreaza informatii despre piata sau concurenta, comunica cu managerii, urmaresc traseul zilnic pe care trebuie sa il parcurga etc.
2. Componenta Back-Office, care este utilizata de catre managerii si supervizorii de vanzari. Acestia pot stabili traseele zilnice ale agentilor de pe teren si sa le transmita obiectivele si pasii pe care ii au de efectuat, sa vada volumul de comenzi sau incasari pentru fiecare agent in parte etc. Totodata, sistemul asigura securitatea, scalabilitatea, fiabilitatea si performanta solutiei SFA, oferind managerilor o imagine completa asupra activitatilor si rezultatelor echipei lor de vanzari.
Mai mult decat atat, o solutie SFA se poate integra cu un sistem software ERP, pentru a automatiza intregul proces de vanzare, incepand de la pregatirea vizitei si pana la etapa de analiza si optimizare. Astfel, comenzile din teren ajung imediat in ERP, la sediul central, pentru a fi procesate si pentru a putea fi generate documentele necesare, precum facturi, avize de expeditie etc. In acelasi timp, datele din ERP cu privire la stocurile produselor sunt vizibile si in SFA, pentru ca agentii sa poata avea acces la ele in timp real. In acest mod sunt evitate situatiile in care agentii preiau comenzi pentru produse care nu mai sunt pe stoc sau in care acestia nu pot plasa comanda pentru ca nu stiu daca produsul respectiv este in depozit.
Cui se adreseaza un software SFA?
Un sistem SFA (Sales Force Automation) se adreseaza in principal companiilor care au echipe de vanzari pe teren si doresc sa-si optimizeze procesele de vanzare. Acestea pot fi organizatii de diferite dimensiuni, de la intreprinderi mici pana la corporatii mari. Asadar, SFA este relevant intr-o gama larga de industrii si sectoare, cum ar fi: vanzari cu amanuntul, vanzari B2B, vanzari in domeniul serviciilor, in FMCG, in industria farmaceutica si multe altele.
Principalii utilizatori ai unei aplicatii SFA:
Vanzarea tranzactionala vs. Vanzarea consultativa
Vanzarea tranzactionala si vanzarea consultativa sunt doua abordari diferite in domeniul vanzarilor, fiecare avand propriile caracteristici si obiective. Principala diferenta intre cele doua metode este data de faptul ca vanzarea tranzactionala se axeaza pe finalizarea unei vanzari intr-un timp cat mai scurt. Pe de alta parte, vanzarea consultativa presupune o abordare colaborativa, mai, in care vanzatorul isi asuma rolul de consultant si ofera solutii adaptate dupa cerintele clientului, urmarind nevoile acestuia pe o perioada mai lunga de timp.
Comercializarea de produse cu valoare mare, adeseori personalizate in functie de nevoile clientilor si insotite de servicii, implica un ciclu de vanzare mai lung si complex – proces cunoscut si sub numele de “vanzare consultativa”. Aceasta situatie presupune o relatie de lunga durata, care are ca scop identificarea nevoilor si dorintelor clientului, oferirea de solutii personalizate si crearea unei relatii de incredere si colaborare pe termen lung. Astfel, vanzarea consultativa se bazeaza pe ascultarea activa, intrebari deschise, empatie si feedback.
Atat vanzarea consultativa, cat si vanzarea tranzactionala pot fi gestionate cu un sistem SFA (Sales Force Automation), care este o solutie software orientata catre gestionarea si automatizarea procesului de vanzare. SFA ajuta companiile sa realizeze intr-un timp cat mai scurt activitatile de vanzare, inclusiv prospectarea, monitorizarea lead-urilor, urmarirea contactelor si a oportunitatilor de vanzare, administrarea activitatilor de teren si raportarea rezultatelor.
In esenta, softul SFA poate fi utilizat ca un instrument de suport atat pentru vanzarea consultativa, cat si pentru vanzarea tranzactionala, oferind echipelor de vanzari acces la informatii actualizate si rapoarte detaliate. Aceste activitati sunt menite sa ajute la imbunatatirea relatiei cu clientii si la cresterea vanzarilor prin optimizarea proceselor si personalizarea experientei clientilor.
Diferenta dintre sistem SFA si sistem CRM
Diferente CRM SFA / SFA vs CRM
Sistemele software de tip Sales Force Automation (SFA), respectiv Customer Relationship Management (CRM) sunt doua softuri similare, insa rolurile acestora sunt complet diferite. Ambele solutii ofera suport echipelor de vanzari si au anumite functionalitati comune, cum ar fi: administrarea contactelor, managementul oportunitatilor de vanzare, gestionarea echipelor de vanzare, analiza datelor despre clienti si altele. In plus, aplicatiile CRM si SFA au ca obiectiv cresterea profitabilitatii companiei, asigurand totodata cresterea vanzarilor si diminuarea costurilor.
Principala diferenta dintre SFA si CRM este data de faptul ca unele sistemele SFA se concentreaza in principal pe procesul de vanzare de produse sau servicii, in timp ce softul pentru managementul relatiilor cu clientul are in vedere totalitatea interactiunilor dintre companie si client, cum ar fi activitatile de marketing, vanzari, asistenta pentru clienti si alte servicii post-vanzare. Exista totusi pe piata si sisteme SFA care includ functionalitati de baza specifice sistemelor CRM, precum managementul oportunitatilor de vanzare, al clientilor potentiali sau al ofertelor.
Pe scurt, un soft CRM se concentreaza pe relatia cu clientii si pe crearea unei imagini complete a istoricului interactiunilor cu ei, in timp ce sistemul SFA are rolul de a automatiza cat mai multe taskuri administrative ale echipei de vanzari din teren.
Care sunt modulele unei aplicatii SFA software?
Un soft SFA este in general modular, astfel incat orice companie sa si-l poata configura in functie de propriile necesitati. Cel mai des intalnite functionalitati ale unei aplicatii de tip SFA sunt:
Afla mai multe despre solutia software SFA pentru activitatile de Presales, Van Sales, Merchandising si Marketing
SeniorSFA ajuta producatorii si distribuitorii de bunuri de larg consum sa obtina maximul de rezultate pe teren.
Care sunt beneficiile pe care le ofera SFA?
Prin utilizarea unui sistem SFA, companiile pot obtine numeroase beneficii semnificative, cum ar fi:
SeniorSFA – solutie pentru automatizarea fortelor de vanzari
Solutia SeniorSFA – soft pentru agenti de vanzari, de la Senior Software, este una dintre cele mai moderne aplicatii SFA – Sales Force Automation app, destinata automatizarii proceselor de vanzare si managementului echipelor de pe teren. Sistemul SFA permite planificarea eficienta a activitatilor zilnice si preluarea rapida a comenzilor, asigurand acuratetea datelor si acces la informatii actualizate in timp real.
Mai mult decat atat, utilizatorii aplicatiei pot obtine control asupra soldurilor clientilor, un ciclu de vanzare mai scurt, performanta crescuta pentru echipa de vanzari, actiuni personalizate si interventie in timp real.
Integrata perfect cu platforma software SeniorERP, aplicatia SFA disponibila si pentru sistem Android, eficientizeaza intregul flux de vanzari, incepand de la pregatirea vizitei si pana la etapa de analiza si optimizare.
Beneficiile oferite de aplicatia SeniorSFA de la Senior Software: