Romcarbon a implementat solutia CPM de la Senior Software pentru a-si gestiona in mod integrat fluxurile de bugetare si raportare specifice celor 7 centre distincte de productie. Compania a reusit astfel sa reduca timpul dedicat procesarii datelor, in favoarea analizelor si deciziilor de management.
Cu peste 65 de ani de experienta in industria de prelucrare a maselor plastice, Romcarbon este cel mai important producator de ambalaje din plastic din Romania. In 2016, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 181 mil. RON si, in prezent, este unul dintre cel mai mari angajatori din judetul Buzau, avand aproximativ 1000 de angajati.
Activitatea Romcarbon se desfasoara in 7 centre de productie, fiecare dintre acestea reprezentand un centru de profit. Complexitatea si specificul activitatii de productie in ceea ce priveste fluxurile logistice, tehnologice si de plasare a produselor pe piata necesita o analiza aprofundata atat a fiecarui centru de profit in parte, cat si la nivel de companie. Pentru ca infrastructura software existenta a companiei nu oferea astfel de rapoarte detaliate, reprezentantii Romcarbon au decis implementarea solutiei CPM oferita de Senior Software, specializata in automatizarea proceselor de bugetare si raportare.
“Solutia CPM ne ofera functionalitati de bugetare si raportare in aceeasi aplicatie, astfel incat acum putem accesa date comerciale si financiare, atat la nivel de centru de profit, cat si pe toata compania. Mai mult, informatiile necesare analizei de management sunt prezentate in rapoarte comparative pe perioade diferite, tabelar, dar si in grafice sugestive.”
a declarat doamna Viorica Zainescu, Director Financiar Romcarbon.
Odata cu implementarea CPM, au fost definite reguli de alocare automata a costurilor indirecte de pe centre de cost pe centre de profit, dupa algoritmi specifici fiecarui centru de cost. Totodata, compania gestioneaza mai usor costurile de productie – angajati, utilaje, materii prime – si poate monitoriza bugetul de productie calculat automat pe baza bugetului de vanzari.
Printre beneficiile obtinute de echipa Romcarbon se numara si imbunatatirea calitatii informatiilor din cadrul companiei, precum si reducerea timpului dedicat prelucrarii rapoartelor in favoarea analizei, identificarii de solutii si luarii deciziilor de management.