- Ce inseamna CRM?
- Ce este CRM?
- CRM system objectives
- Obiectiv sistem CRM
- Ce departamente pot beneficia de utilizarea unui CRM software?
- Mobile CRM software functionalitati – project management software
- Avantajele utilizarii unor sisteme mobile CRM software
- Software CRM vs. ERP
- Software ERP CRM – sistem ERP cu functionalitati de CRM
- Beneficiile obtinute cu sistem software ERP CRM
Ce este CRM? Afla totul despre Customer Relationship Management (CRM) sau Managementul Relatiilor cu Clientii
Customer Relationship Management (CRM) este un sistem software complet, care contribuie la gestionarea eficienta a relatiilor cu clientii actuali sau potentiali ai companiei. Scopul principal al unui sistem CRM consta in a ajuta companiile sa dezvolte si sa mentina o relatie cat mai solida cu clientii lor, prin a oferi servicii mai personalizate si adaptate nevoilor specifice ale acestora. |
Despre ce este CRM, cum functioneaza un software CRM si ce beneficii aduce solutia pentru Managementul Relatiilor cu Clientii vom discuta in randurile ce urmeaza.
Ce inseamna CRM?
CRM definitie
CRM (Customer Relationship Management) este un sistem software complet, care gestioneaza atat activitatile externe ale unei companii, legate de clienti, prospecti si parteneri de afaceri, cat si activitatile interne, inclusiv cele legate de angajati, departamente si altele.
Din perspectiva externa, clientii care interactioneaza cu compania o percep ca pe o entitate unitara, chiar si atunci cand interactioneaza cu angajati din pozitii si departamente diferite. CRM-ul reprezinta o combinatie de proceduri, procese si strategii implementate in organizatie, cu scopul de a unifica interactiunile cu clientii. Astfel, se valorifica toate informatiile din sistem pentru a atrage noi categorii de clienti si a dezvolta noi oportunitati pentru cei existenti.
Ce este CRM?
CRM este acronimul termenului englezesc “Customer Relationship Management”, care in limba romana inseamna “Managementul Relatiilor cu Clientii“. In mediul de afaceri din Romania, acest termen este utilizat, de obicei, in expresii precum “crm software”, “crm system”, “aplicatie crm”, “soft crm”, “mobile crm software”, “software erp crm”.
CRM este o aplicatie software specializata in gestionarea tuturor relatiilor si interactiunilor cu clientii actuali sau potentiali. CRM software se ocupa atat de managementul activitatilor externe, cat si de cel al activitatilor interne. Cu alte cuvinte, CRM se ocupa de gestionarea tuturor modalitatilor prin care clientii interactioneaza cu o afacere.
Ce este un software CRM
Un software CRM aduna si analizeaza toate datele colectate despre clienti, cum ar fi informatiile de contact, interactiunile cu reprezentantii companiei si partenerii sau achizitiile. Aplicatia de tip Customer Relationship Management permite utilizatorilor sa acceseze aceste informatii si sa inteleaga ce s-a intamplat in fiecare punct de contact. Astfel, se creeaza un profil complet al clientului si se poate stabili o relatie durabila cu acesta.
CRM system objectives
CRM systems integrate sales, analytics and marketing automation tools to collect customer data and enable sales teams to work more efficiently.
A CRM system software assists firms in keeping customer contact information up to date, tracking every customer interaction, managing customer accounts, and providing real-time visibility, streamlined operations, and business insights to sales, service, and marketing teams.
Obiectiv sistem CRM
CRM (Customer Relationship Management) reprezinta o metoda strategica a managementului relatiei cu clientii, ce are ca principal obiectiv sa dezvolte si sa mentina relatii de lunga durata si profitabile cu clientii companiei, prin gestionarea eficienta a informatiilor despre acestia.
Solutii CRM software mobile si desktop
Prin implementarea unui sistem software CRM, o companie poate sa:
Ce departamente pot beneficia de utilizarea unui CRM software?
Mobile CRM software functionalitati – project management software
Sistemul mobile CRM software dispune de functionalitati care faciliteaza gestionarea relatiilor cu clientii si partenerii, precum si a diverselor activitati desfasurate de echipele din departamentele de vanzari si marketing. Printre principalele functionalitati si integrari suplimentare ale sistemului software CRM se numara:
Avantajele utilizarii unor sisteme mobile CRM software
Indiferent de dimensiunea sau domeniul de activitate, un sistem de gestionare a relatiilor cu clientii “Customer Relationship Management” – CRM, ofera multiple avantaje pentru afaceri, cum ar fi:
Software CRM vs. ERP
Sistemele software de tip Enterprise Resource Planning (ERP) si Customer Relationship Management (CRM) sunt doua solutii similare, dar care au roluri diferite. Ambele faciliteaza transferul informatiilor intre angajatii unei companii si furnizeaza managerilor rapoarte legate de performantele inregistrate. De asemenea, atat CRM software, cat si ERP contribuie la atingerea obiectivului de a creste profitabilitatea organizatiei si stimuleaza in acelasi timp cresterea vanzarilor si reducerea costurilor.
Diferenta principala intre ERP si CRM software consta in faptul ca sistemul ERP este in primul rand destinat gestionarii datelor financiare si este utilizat de catre departamentul financiar, in timp ce CRM se concentreaza pe informatiile si datele referitoare la clienti, utilizate de catre departamentele de vanzari si servicii pentru clienti. Aplicatiile ERP sunt adesea numite sisteme de back-office, in timp ce solutiile software CRM sunt considerate sisteme de front-office. Un alt aspect important este ca unele sisteme ERP includ o componenta de CRM, in timp ce sistemele CRM nu includ componente de ERP.
Un soft CRM urmareste in permanenta sa imbunatateasca profitabilitatea prin generarea unui volum mai mare de vanzari, in timp ce sistemul software ERP este menit sa planifice si sa gestioneze eficient resursele pentru a obtine control total asupra costurilor si proceselor de business.
Pe de alta parte, atat ERP, cat si CRM software au ca principal scop sa dezvolte afacerea si sa creasca profitul companiei. Ambele sisteme software pot fi implementate atat on premises, cat si in cloud (Software as a Service – SaaS).
Software ERP CRM – sistem ERP cu functionalitati de CRM
Informatiile adunate si introduse in CRM software pot fi accesate foarte usor, iar echipa de vanzari are la dispozitie toate resursele necesare ca sa obtina o trecere rapida de la potentiali clienti la contracte incheiate. Asadar, informatiile si datele despre clienti sunt actualizate in timp real, direct de pe teren.
In plus, utilizatorii beneficiaza de instrumente performante pentru marketing si vanzari, accesibile oricand si de oriunde. Printre avantajele oferite de componenta CRM a software-ului ERP se numara: organizarea activitatilor zilnice, setarea de notificari si accesul rapid la date despre vanzari, clienti si stocuri.
Integrata perfect in cadrul sistemului software ERP, componenta CRM pune la dispozitia companiilor informatii despre: clienti si potentiali clienti, oferte de vanzare, comenzi ale clientilor, formulare de marketing, contacte, produse si stocuri, vizite si sarcinii, oportunitati.
Beneficiile obtinute cu sistem software ERP CRM
Functionalitatile unui software ERP CRM ajuta compania sa: