Cel mai important beneficiu obtinut: cresterea vanzarilor online cu 81%. Ne-am dorit ca solutia aleasa sa fie integrata cu sistemul pentru planificarea resurselor, pentru a fi posibila trimiterea directa in ERP a tuturor comenzilor. Accesam aceeasi baza de date, iar actualizarea informatiilor se face in timp real. Solutia SeniorB2C a adus magazinul online la trendul actual de pe piata, suntem prezenti peste tot si oricine poate avea acces la produsele noastre.
Ce este Business to Consumer (B2C)? Afla ce inseamna B2C si care sunt avantajele unei platforme e-commerce pentru vanzari online
Descopera in acest articol ce inseamna B2C si in ce consta un site de vanzari B2C, cum functioneaza un portal de vanzari business-to-consumer si care sunt avantajele oferite de un magazin online la cheie integrat cu ERP. Pe langa aceste informatii, in urmatoarele randuri sunt prezentate si cateva exemple de platforme e-commerce, impreuna cu rezultatele obtinute de catre companiile care folosesc un site de vanzari B2C modern. Platforma e-commerce Romania de la Senior Software. |
Ce este B2C?
Definitie Business to Consumer – Ce inseamna B2C?
B2C (Business to Consumer) e-commerce este o forma de comert electronic sau comert online care descrie tranzactiile realizate in mod direct, prin intermediul internetului, intre o companie si consumatorul final. Site-ul web in cadrul caruia sunt desfasurate aceste tranzactii poarta cel mai adesea denumirea de magazin online sau de platforma e-commerce. Printre elementele distinctive ale unui magazin online se numara cosul virtual de cumparaturi sau ciclul scurt de vanzare, scopul urmarit fiind o achizitie imediata din partea clientului.
Acronim B2C
B2C este acronim pentru termenul englezesc „Business to Consumer” si se refera la relatiile comerciale dintre companii si consumatorii finali. In mediul de afaceri din Romania, termenul este folosit, de regula, in expresii precum “b2c”, b2c e-commerce, “platforma e commerce” sau “site b2c”.
Cum functioneaza un magazin online B2C?
Despre B2C e-commerce
Prin intermediul unui magazin online B2C o companie isi poate prezenta oferta de produse sau servicii catre consumatorii finali. Acestia, odata ajunsi pe site, pot analiza oferta si adauga produsele dorite in cosul virtual de cumparaturi. Ulterior, pentru finalizarea comenzii, vor trebui sa aleaga o metoda de plata si sa furnizeze datele de livrare.
Care sunt avantajele oferite de o platforma e-commerce B2C in comertul online?
Clientii nu mai sunt limitati de programul de lucru al companiei deoarece magazinul online este disponibil 24 de ore din 24.
Platforma ecommerce B2C poate fi accesata de oriunde exista conexiune la internet si de pe orice tip de dispozitiv: desktop, laptop, tableta sau telefon.
Cheltuielile de lansare, promovare si intretinere pentru un magazin online B2C sau B2B sunt mai mici in comparatie cu un magazin fizic, iar aria de acoperire este mult mai mare: cu un singur magazin online pot fi adresati clientii din orice oras, tara sau arie geografica dorita.
O platforma de vanzari online nu implica in mod obligatoriu existenta stocului: unele companii aleg sa comande produsele de la furnizori / producatori exact in momentul in care sunt cerute, ceea ce inseamna ca vor avea cheltuieli minime cu stocurile.
Modalitatile prin care poate fi prezentata oferta de produse in platforma de comert online sunt extrem de diverse: atasarea unui numar nelimitat de imagini sau videoclipuri, pagini dedicate pentru cele mai noi oferte sau pentru cele mai achizitionate articole, descrieri complete pentru fiecare produs in parte etc.
Accesul clientilor la produsele dorite se face rapid, pentru ca un magazin online are functionalitati variate, precum: filtre de cautare dinamica, wishlist – liste de produse dorite, posibilitatea de a face comparatii intre produse etc.
Inregistrarea in magazinul online se poate face in functie de preferintele fiecarui client: prin crearea unui cont cu informatii detaliate, printr-un cont de vizitator (daca nu doreste sa ofere datele personale) sau printr-un cont de pe retelele sociale (precum Facebook).
Platformele e-commerce sau de comert electronic ofera metode sigure si variate de plata: online prin carduri de credit / debit, cash sau cu cardul la livrare, prin ordin de plata sau transfer bancar.
Conceptul de cos virtual de cumparaturi ii permite vizitatorului sa adauge produse pe masura ce parcurge site-ul, iar la finalul vizitei sa le comande pe toate sau doar pe unele dintre acestea. Acest lucru ii asigura rezervarea produselor pe toata durata vizitei pe site. Mai mult decat atat, daca nu a finalizat comanda pe loc poate reveni dupa un timp si o poate relua, in functie de disponibilitatea stocului la momentul respectiv.
Metodele de promovare sunt extrem de diverse, incepand cu newslettere, bannere online, retele de socializare, Google Adwords, campanii de vouchere, promotii, reduceri de pret etc.
Costurile aferente promovarii sunt mai usor de masurat si controlat, putand fi ajustate in permanenta, rapid si cu mare usurinta intr-o platforma de vanzari online, in functie de rezultatele obtinute.
Afla mai multe detalii despre solutiile de comert electronic
Platformele de la Senior Software se adreseaza tuturor companiilor care desfasoara tranzactii comerciale si doresc o promovare eficienta in zona de online, fie ca este vorba despre wholesaleri (vanzare cu ridicata / en gros), reselleri sau retaileri (vanzare cu amanuntul / vanzare en detail).
What is B2C ecommerce
Business to Consumer (B2C) meaning
B2C – short for business-to-consumer – is a retail model where products move directly from a business to the end user who has purchased the goods or service for personal use.
Business to Consumer (B2C) is a digital retail model that involves sales between online businesses and end consumers. B2C e-commerce is one of four major ecommerce business models, the other three being: B2B (Business to Business), C2B (Consumer to Business), and C2C (Consumer to Consumer).
Definitie vanzari B2C
Comertul electronic Business to Consumer este definit ca fiind activitatea de cumparare si vanzare de bunuri si servicii prin intermediul internetului. Astfel, in comertul electronic B2C, companiile isi vand produsele si /sau serviciile direct catre clientii finali. Clientii de comert electronic B2C pot face achizitii de pe orice dispozitiv cu acces la internet, iar tranzactiile B2C sunt efectuate digital, ceea ce simplifica procesul de cumparare.
Prin urmare, obiectivul companiilor de comert electronic Business to Consumer este de a permite clientilor sa achizitioneze orice isi doresc, oricand, de oriunde, folosind orice tip de dispozitiv digital.
Platforma e-commerce pentru vanzari online
Prin intermediul unui magazin online pot fi vandute atat bunuri de larg consum, cat si servicii, cum ar fi abonamente de telefonie sau pachete turistice.
Mai mult decat atat, pe langa magazinele online uzuale mai exista si alte tipuri de platforme e-commerce pentru vanzari online B2C (de comert electronic Business to Consumer), precum: platforme marketplace – site-uri care aduc in acelasi loc vanzatori si cumparatori (Trada.ro), portaluri care ofera in mod integrat servicii si continut, site-uri specializate in oferirea de continut (video, muzica, stiri) sau specializate pe anumite servicii.
Marketing B2C pentru comertul electronic
Business to Consumer marketing
Marketingul business-to-consumer sau marketingul B2C, se refera la tehnicile si strategiile utilizate de o companie pentru a-si promova si vinde produsele sau serviciile catre clientul final. Spre deosebire de clientii B2B, deciziile de cumparare ale clientilor B2C sunt predominant emotionale, in general, consumatorii cautand bunuri si servicii pe baza unei nevoi imediate si facand achizitii mai rapide.
Astfel, o strategie de marketing B2C de succes pentru comertul electronic declanseaza de obicei reactii sau raspunsuri emotionale, prin evidentierea beneficiilor sau avantajelor care pot fi obtinute de catre consumatorul final in urma utilizarii produsului sau serviciului ales.
Platforma e-commerce B2C – integrare cu ERP
Integrarea platformei de e-commerce B2C cu un sistem ERP presupune transferul automat de informatii intre acestea, ceea ce inseamna ca:
E-commerce ERP pentru platforme de vanzari online
Ce avantaje ofera integrarea magazinului online cu sistemul ERP?
Magazin online la cheie – exemplu de platforma e-commerce din Romania
Senior Software pune la dispozitia companiilor o platforma e-commerce de vanzari B2C, accesibila de pe orice dispozitiv digital si usor de personalizat.
Platforma ecommerce Senior Software Romania pentru magazine online de vanzari B2C ajuta la simplificarea proceselor din companie si ofera instrumentele necesare pentru obtinerea performantelor dorite in vanzari.
Atuurile pe care platforma ecommerce B2C de la Senior Software le ofera sunt: design modern, promovare eficienta si expunere detaliata a intregului portofoliu de produse, precum si o navigare usoara care asigura clientilor experiente placute de cumparare.
Rezultate obtinute de companii cu B2C
S-a triplat numarul de vanzari pe zona de online deoarece avem o mai buna vizibilitate pe piata si posibilitati variate de promovare. In prezent, avem comenzi din toata tara, o legatura mai stransa cu clientii si informatii transmise fara erori. Se pastreaza istoricul cosului, iar daca o comanda nu este finalizata, dupa o perioada i se reaminteste clientului. In plus, putem face si recomandari orientate dupa preferintele acestora, pe baza istoricului de comenzi.