Initial, agentul din teren mergea la client, prelua comanda in SFA si o transmitea catre ERP, iar de acolo totul se facea oarecum manual, printr-un proces destul de anevoios si care implica foarte multa atentie, riscul de eroare fiind ridicat. Insa, in momentul in care am implementat aceasta solutie MES, lucrurile s-au simplificat enorm. Tot ceea ce operam in ERP, se vede in MES si invers. Mai departe, prin integrarea dintre ERP si SFA, am obtinut un flux mult mai bun de transmitere a datelor din teren catre fabrica, si ulterior catre depozit, apoi spre zona de pregatire si livrare produse. Iar cu BI, toate datele de interes sunt adunate si puse la dispozitia noastra in timp real, pentru a ne oferi o vedere de ansamblu clara si a putea lua anumite decizii.
Procesul de vanzare, de pregatire si trimitere a produselor catre client, implica acum niste timpi considerabil mai mici. Am economisit cam 3 ore pe zi, iar riscul de a exista erori privind cantitatea sau lotul a fost eliminat. Este foarte usor sa urmaresti procesul de productie si sa mentii calitatea produselor cu solutia MES. Lucrurile se intampla mai rapid, poti actiona aproape instant si oamenii respecta cadrul definit, pentru ca nu se pot abate. Interconectarea dintre sisteme ne permite sa avem o transparenta completa asupra productiei. Oamenii sunt mult mai conectati la ceea ce facem si toata lumea stie exact ce are de facut.