Aprovizionare | Distributie | Planificare stocuri | Digitalizare
Identificarea eficienta a problemelor operationale din Supply Chain
Daca in articolul anterior am discutat despre etapele de elaborare a strategiei unui SC rezilient, astazi vorbim despre cum putem identifica in mod eficient problemele operationale care provoaca disfunctionalitati, amenintari sau vulnerabilitati, precum si actiuni imediate pe care le putem realiza.
In etapa de identificare eficienta a provocarilor, vom colecta intr-un registru al problemelor operationale informatiile necesare pentru identificarea disfunctionalitatilor, amenintarilor si vulnerabilitatilor din Supply Chain (SC).
Registrul cu probleme operationale
Pentru definirea corecta a unei probleme operationale trebuie sa tinem seama de urmatoarele categorii de informatii:
ID problema – numar / cod unic de identificare
Descriere problema – ce s-a intamplat sau are un potential mare sa se intample
Tip problema – disfunctionalitate / amenintare / vulnerabilitate
ID nume proces – de ex.: in ce proces SCOR s-a intamplat problema sau exista riscul de a se intampla
ID categorie problema – de ex.: Managementul relatiilor cu clientii, Aprovizionare, Managementul cererii si controlul stocurilor, Transport, Centre de distributie/E-fulfillment, etc.
ID departament – locul aparitiei problemei in structura organizationala a companiei, persoane afectate/grupuri de persoane
Data aparitie problema – exprimata calendaristic si nu prin generalitati
Sursa problema – cauze posibile ale problemei
Persoane afectate – grupuri de persoane / structuri organizationale
Persoana care identifica problema – nume si functie persoana care a sesizat evenimentul
Persoana responsabila – nume si functie persoana responsabila pentru initierea actiunilor de redresare
Grad de impact – evaluat dupa amploarea problemei si consecintele ei
Valoare impact – se poate completa in pasii urmatori de evaluare a riscurilor
Probablitate / frecventa de aparitie – se poate completa in pasii urmatori la evaluarea riscurilor
Nivel prioritate tratare problema – stabilit dupa diverse criterii precum timpul de raspuns
ID Risc asociat – referire la o lista de alte evenimente secundare cu potential de risc, asociate riscului principal
ID Departament asociat – referire la structura companiei expusa riscului asociat
Cost management risc – costuri aferente activitatilor de gestionare a riscului
Actiuni de rezolvare – actiuni intreprinse pentru redresarea situatiei, rezultate obtinute
ID Eveniment urmator – in cazul in care descrierea problemei se face printr-o secventa de evenimente
Alte informatii – detalii pentru documentarea problemei obtinute prin tehnica interviurilor
Automatizare si eficienta in SCM
Afla cum te pot ajuta sistemele integrate pentru gestiunea afacerii de la Senior Software sa treci peste noile provocari din zona de SCM!
Aprovizionare si ofertare:
Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor
01
Initierea unor acorduri asupra nivelului de servire a produselor cu volum mare de vanzare
Potrivite pentru furnizorii care nu sunt adaptibili cerintelor pietei, pentru a-i asigura ca veti transmite constant comenzi de aprovizionare. Ajutati astfel furnzorii la elaborarea corecta a planului de productie sau aprovizionare.
02
Determinarea modului de stabilire a politicii de customer service in caz de dezastru
Aflati ce produse ale furnizorului aveti in stoc, unde sunt depozitate, ce produse aveti in tranzit, care sunt datele planificate pentru receptia produselor.
03
Identificarea surselor alternative de aprovizionare
Pentru suplimentarea ofertei de produse in cazul furnizorilor care isi opresc sau reduc productia / livrarile din diverse cauze pandemice.
04
Revizuirea portofoliul general de produse
Recomandam simplificarea gamei de produse din clasele B si C pentru a creste acuratetea prognozei cererii pe o piata volatila. Evitati astfel excesul de stoc pentru produsele cu miscare lenta, imobilizarile financiare si costurile de depozitare. Largirea portofoliului cu produse de substitutie se poate face, dar numai pentru produsele din clasa A, care asigura un volum mare al vanzarilor.
Distributie si livrare – Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor
Redirectionarea fluxului de produse / materiale – rute alternative si costuri adiacente.
Vanzarea produselor direct catre clientul final – pentru distributia de tip B2C.
Distributia produselor pe multiple canale de vanzari – cu flota disponibila sau cu externalizarea serviciilor de transport.
Adaptarea si realocarea flotei si soferilor – de la afacerile devenite neesentiale in pandemie la afacerile esentiale din industria alimentara, a bauturilor, medicala, IT si industria suport.
Dezvoltarea serviciilor contactless si a serviciilor multiple de transport.
Utilizarea unui sistem TMS (Transport Management System) care permite planificarea curselor de transport, managementul flotei, verificarea si validarea la plata a facturilor de transport pentru furnizorii 3PL.
Schimbarea / adaptarea procesului de ambalare a produselor pentru a respecta noile reglementari de siguranta sanitara.
Planificare si control stocuri – Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor
Digitalizare – Actiuni imediate pentru gestionarea vulnerabilitatilor
Vizibilitate interna, intre departamentele companiei, si externa, intre partenerii SC
Extinderea accesului in sistemele IT & Software la informatii actualizate in timp real va permite:
Adaptabilitate, Flexibilitate – Agilitate
Activitatile de relocare rapida a activelor logistice si a stocurilor, precum si dezechilibrele dintre cerere si oferta au fost accelerate de provocarile aduse de pandemie. Astfel, sunt necesare instrumente IT moderne de analiza si fundamentare a deciziilor de aprovizionare, managementul cererii si controlul stocurilor.
Agilitatea asigura unui Supply Chain viteza de reactie rapida la schimbarile dinamice ale cerintelor de consum.
In plus, adaptabilitatea si flexibilitatea trebuie sa fie pe primul loc pentru gestionarea eficienta a momentelor volatile si reducerea vulnerabilitatilor unui Supply Chain.
Investitii in sisteme software performante, de incredere
Alegeti solutii IT&Software integrate, adaptate in functie de nevoile specifice ale businessului dumneavoastra!
Ai citit Articolul 4 din Seria “Noua normalitate in pandemie”
Aceasta serie este formata din patru articole ce prezinta cateva strategii eficiente de adaptare a supply chain-ului la “noua normalitate”. Daca doresti sa citesti articolele anterioare, apasa butonul de mai jos.