Lucrati de oriunde | Actionati rapid | Ganditi strategic un supply chain rezilient
Noua normalitate
Articol scris de Dr. Ec. George Ogrinja – Director Supply Chain, Profesor asociat Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica, ASE Bucuresti.
Aceasta serie de articole prezinta cateva strategii de adaptare a supply chain-ului la “noua normalitate”. Aplicate corect, acestea va pot ajuta sa gestionati provocarile actuale, dinamice si imprevizibile.
Efectele pandemiei si Noua Normalitate
Avand in vedere schimbarile fara precedent in modul nostru de a trai, incertitudinile referitoare la raspandirea infectiei COVID-19 si la finalizarea campaniei de vaccinare, in prezent se vorbeste din ce in ce mai mult despre starea de “noua normalitate”.
Ce este starea de „noua normalitate” in lantul de aprovizionare – distributie?
In domeniul supply chain (aprovizionare-distributie), raspunsul este dat de schimbarile rapide ale comportamentului de cumparare al oamenilor: de la cumparaturile offline in vrac la cumparaturile online. Practic, oamenii si-au schimbat intregul comportament cu privire la ce, cand, cum si in ce cantitate cumpara.
Companiile de productie si distributie au fost nevoite:
Sa faca fata deficitului de bunuri, scaderii consumului in anumite industrii, dar si cresterii exponentiale in altele.
Sa adapteze strategiile de supply chain pe masura ce comportamentele consumatorilor s-au schimbat.
Exista multe provocari care pot modela sau redefini “noua normalitate” in lantul de aprovizionare:
Analiza generala a impactului COVID-19 asupra businessului
Pandemia a lovit in mod diferentiat sectoarele economice, impactul fiind diferit inclusiv de la o etapa la alta:
Economia in etapa LockDown / “Stati Acasa”
Economia in etapa Refacere/Recuperare
De la virusul sanitar COVID-19 la virusul economic E-COVID-19 – simptome diferite pentru domenii de activitate diferite
Graficul alaturat ofera o imagine globala asupra modului diferentiat (pozitiv/negativ) in care COVID-19 a afectat diverse sectoare economice, strategiile de afaceri si Supply Chain.
Schimbari efectuate de companii in strategia lor de afaceri:
Fiecare companie, fara a ignora cererea si oferta actuala din piata, cunoscandu-si vulnerabilitatea in functie de sectorul economic din care face parte, si-a redefinit strategia de afaceri.
01
Redefinirea portofoliului de produse – retragerea anumitor produse, introducerea de noi produse
02
Accelerarea serviciilor 3PL de transport si depozitare in cadrul centrelor de distributie/fulfillment
03
Extinderea agresiva a pietelor de desfacere catre mediul online – Magazinul de proximitate a devenit magazinul ONLINE
Ai citit Articolul 1 din Seria “Noua normalitate in pandemie”
Aceasta serie este formata din patru articole ce prezinta cateva strategii eficiente de adaptare a supply chain-ului la “noua normalitate”. In articolul al doilea vom vorbi despre impactul COVID-19 asupra lantului logistic al companiilor si principiile proiectarii arhitecturii unui Supply Chain rezilient