Servicii de audit si consultanta logistica pentru optimizarea activitatilor din depozit

Audit logistic - Consultanta WMS - Optimizare depozit - Imbunatatire servicii logistica

Fie ca iti construiesti acum un nou depozit sau ca vrei sa reorganizezi unul deja existent, serviciul de consultanta logistica te va ajuta sa imbunatatesti procesele si sa valorifici la maxim spatiile pe care le detii. Vei beneficia de sprijinul unei echipe formata din specialisti cu o experienta vasta in managementul activitatilor de logistica si implementarea de solutii SCM (Supply Chain Management).

consultanta logistica auditul activitatilor din depozit optimizare depozit

Consultanta Logistica

De ce sa apelez la serviciul de audit logistic de la Senior Software?

Echipa de consultanta logistica va efectua o analiza detaliata a tuturor operatiunilor desfasurate in cadrul depozitului, in urma careia vor putea fi identificate puncte slabe in organizarea depozitului, modalitati optime pentru dimensionarea resurselor sau aranjarea articolelor in depozit.

Nedescoperite la timp, acestea pot duce la cresterea costurilor de operare in cadrul depozitelor, sau mai mult, la situatii in care sunt intarziate livrarile la clienti sau acestia primesc marfa gresita, ceea ce presupune de asemenea pierderi pentru companie.

Servicii logistica – beneficii

Profitabilitatea unei companii este strans legata de folosirea inteligenta a resurselor, activitati eficiente, informatii corecte, clienti multumiti si, nu in ultimul rand, de monitorizarea atenta si constanta a situatiei din depozit. Iata cateva beneficii pe care le vei obtine apeland la serviciul de consultanta logistica:

O mai buna organizare a depozitului si implicit optimizarea spatiului de depozitare

Reducerea timpilor pentru activitatile realizate in depozit

Control si vizibilitate asupra stocului si operatiunilor din depozit

Vizibilitate asupra costurilor si valorificarea informatiilor cu privire la zona de depozitare

Reducerea costurilor operationale

Facilitarea procesului de implementare a unui sistem pentru depozit

Organizarea si monitorizarea resursei umane si a activitatilor desfasurate de catre aceasta

Cresterea productivitatii angajatilor din depozit

Scaderea timpului de integrare si pregatire a noului personal din depozit

Imbunatatirea serviciilor si a relatiilor cu clientii

Putem sti oricand ce produse s-au livrat, ora si minutul cand au fost pregatite comenzile. Identificarea produselor se face mult mai usor, am redus timpii de picking si am crescut numarul de comenzi procesate si productivitatea. Poti sa vezi in timp real cate linii sunt procesate de fiecare angajat in parte si, in maxim 1-2 zile, angajatii se obisnuiesc cu sistemul.

Adrian Buica, IT Manager Sano Vita

Principalele elemente analizate in cadrul procesului de audit logistic:

Afla mai multe detalii de la unul din expertii nostri in logistica. Solicita o sesiune de consultanta logistica!

Servicii logistica – auditul activitatilor din depozit

Care sunt serviciile oferite in cadrul procesului de audit logistic?

Planificarea formei, a dimensiunilor si a asezarii marfurilor in spatiul disponibil, precum si calcularea necesitatilor logistice in functie de obiective. Exista inclusiv posibilitatea de a calcula, inca din stadiul de proiect, inaltimea necesara a depozitului, numarul de rampe de incarcare si descarcare, dar si zonele tampon din viitorul depozit

Stabilirea layout-urilor pe faze de dezvoltare

Layout-ul definit va include:

  • Detalii de flux
  • Cai de acces si spatii operationale optimizate
  • Flux operational optimizat in functie de datele beneficiarului
  • Upgrade-uri necesare in fazele ulterioare
  • Flux inter-operational bazat pe o automatizare esentiala
  • Calcul capacitatilor de stocare pe fiecare arie
  • Recomandare furnizori

Optimizarea fluxului in depozit, a spatiilor de depozitare, pe baza datelor de intrare si a nivelului de dezvoltare previzionat

Distributia SKU-urilor per nivelul de rulaj

Divizarea paletilor procentual pe inaltime

Divizarea paletilor procentual pe greutate

Divizarea paletilor procentual pe dimensiune

Divizarea paletilor in full si mix products

Organigrama in functie de: Receptia, Separarea, Colectarea comenzilor, Reaprovizionarea, Expedierea (Receiving, Put-away, Order picking, Replenishment, Shipping) – propunere solutii de optimizare activitati si mod de lucru pentru fiecare din aceste zone de activitate

Propunere numar de operatori per activitati, conform datelor analizate

Analiza tuturor datelor puse la dispozitie de catre beneficiar, precum si a celor rezultate in urma vizitelor efectuate pe teren

Procesarea tuturor datelor de intrare, precum si a fluxului operational existent, pe baza carora se vor realiza urmatorii pasi de dezvoltare

Analiza modului de operare manuala/automata si descrierea pe flux operational (receptie, put away, depozitare, picking, replenishment, verificare, etichetare, ambalare finala si livrare

Optimizarea proceselor de pregatire a comenzilor prin gandirea fluxului de lucru adaptat la specificul afacerii

Calculul capacitatilor de procesare – conform datelor actuale + previziuni

Calculul capacitatilor de stocare – conform datelor actuale + previziuni

Optimizare layout depozit

Optimizare rafturi si amplasare

Flux operational optimizat pe baza datelor beneficiarului

Analiza / stabilirea fluxului de produse in depozit

Descrierea fluxului de lucru si a echipamentelor corespunzatoare

Procesarea tuturor datelor de intrare, precum si a fluxului operational existent, pe baza carora se vor realiza urmatorii pasi de dezvoltare

Configurarea solutiei tehnice – descrierea detaliata a proceselor, activitatilor si echipamentelor propuse

Definirea resurselor necesare depozitului (echipamente si operatori)

Propunere echipamente, conform datelor analizate

Propunere numar operatori / activitate, conform datelor analizate

Recomandare furnizori

Propunere oganigrama in functie de operatiunile din depozit

Stabilire fise post pe fiecare activitate / operator din depozit

Analiza per operatiuni / fluxuri

Analiza costuri / amortizare utilaje per operatiuni

Analiza costuri per operatori / activitati

Oferta per activitati logistice (tarife per activitati / tarife depozitare)

Estimare si planificare resurse umane, in functie de volume

Optimizarea fluxului in depozit, a spatiilor de depozitare, pe baza datelor de intrare si a nivelului de dezvoltare previzionat

Echipamente semiautomate si sisteme automate de transport, stocare si procesare, in comunicatie directa cu WMS-ul

Recomandare furnizori

Adaptare activitati de tip 3PL pentru a deservi specificul fiecarui client

Dimensionare corecta a nevoilor de picking, livrare si depozitare specifice

Alcatuirea matricei de preturi in functie de tipul de client caruia ii sunt oferite servicii 3PL

Cateva exemple de KPI – indicatori cheie din depozit – analizati de catre specialistii in consultanta logistica:

Comenzi pregatite pe ora/user

Linii pregatite pe ora/user

Bucati/baxuri/paleti pregatiti pe ora/user

Paleti in/paleti out intr-o perioada de timp

Comenzi de livrare procesate pe zi / luna / an

Cat reprezinta produsele returnate din total livrat

Acuratete livrari

Numar mediu de paleti depozitati pe zi

Capacitate umplere depozit

Procent produse out-of-stock din total articole din stoc

Pierderile de stoc

Clasificare ABC

close-link
close-link
close-link
close-link